Friday, December 23, 2011

UZ TRIDESETGODIŠNJICU SMRTI MIROSLAVA KRLEŽE

Bacači Sjenki 29. XII 2011. su poklonili Zagrebu još jedno iznenađenje: tri edicije Zidnih Novina bile su predstavljene u gradskoj knjižnici Bogdan Ogrizović u 14h. 
ZN su predstavili: Vladimir Stojsavljević, Bojan Mucko, Stanko Juzbašić i Boris Bakal

[Zidne Novine Bacača Sjenki započete su 2007. u 7 izloga/kaslića nekadašnje Hrvatske Kinoteke kao komunikacijski kanal-prozor nevidljivog dijela projekta "Bilježenje grada/ Bilježenje vremena", da bi od 2010. prerasle u samostalni projekt.
ZN vidljivi su dio istraživanja o promišljanju grada, javnom i privatnom prostoru, urbanitetu, suživotu i identitetu.]

"Krleža - Parafernalije 1" koja je bila predstavljena gradu za Krležin rođendan u srpnju ovaj puta predstavlja se kao izložba fotografija umjetnice Mare Šuljak: fotografije predstavljaju Zidne Novine u njihovom "prirodnom" okolišu na ulicama Grada Zagreba.
(urednik: Bojan Mucko; oblikovanje: Mare Šuljak)

Zatim "Krleža Parafernalije - Homo Cylindriacus" - edicija koja će biti postavljena na ulice grada nakon Nove Godine ovdje će biti izložena na uvid građanima kao posebno iznenađenje jer predstavlja jedinstven pregled briljantnih krležinih misli i njegovih portreta kao neke vrste urbane mape. (urednici edicije: Katarina Pejović i Boris Bakal; oblikovanje: Mare Šuljak)





I potom treće izdanje "Krleža Parafernalije: Sanjani Zagreb" koje je baš na dan Krležine godišnjice bilo postavljeno na ulice grada poseban su prikaz jednog Krležinog razdoblja u životu i stvaranju. Evo što o tome kaže urednik te edicije Bojan Mucko:

-->
"Šesto izdanje Zidnih novina nastavlja se na prethodne parafernalije, no ovaj put tematski je vezano uz Krležine dnevničke zapise iz 1943. godine. (Miroslav Krleža, Dnevnik 1943., NIŠP "OSLOBOĐENJE", Sarajevo 1977.) U razdoblju Endehazije, Krleža se nalazi u egzistencijalnom vakuumu (proganja ga politička desnica, a odbacuje ljevica), živi pod smrtnom prijetnjom, uhićivan je u nekoliko puta, skriva se na nekoliko tajnih zagrebačkih adresa. Osjećaj progonjenosti, nesigurnosti i stalne izloženosti, kao i uvjeti političke i književne izolacije, dolaze do izražaja u Krležinim snovima sustavno bilježenim tijekom 1943. godine. Krleža pamti ikonički jasno, a sanja topografski precizno, pretapajući emocije u snažne vizualne slike (ponekad i s referencama na konkretna slikarska djela). U bilješkama navodi konkretne lokacije, križanja ulica, adrese mjesta i imena aktera svojih snova koji su mješavine fikcionalnih i biografskih epizoda. Kaslići Zidnih novina u ovoj ediciji postaju astralnim portalima, žarišnim mjestima oko kojih se vrtloži scenografija Krležinih snova (prostor sanjan četrdesetih doveden je u odnos s današnjim Zagrebom čitatelja/ica Zidnih novina). Izlaganjem izvornih tekstualnih zapisa Krležinih snova u kombinaciji s vizualnom evokacijom Zagreba iz vremena bliskih dataciji snova, očuđuje se i palimpsestski rastvara zagrebački javni prostor. Psihogeografske mape Krležinih snova, sa Zidnim novinama kao referentnim markerima, smjernice su alternativne resemantizacije grada. Naracija mapa građena je cut-out tehnikom, spajanjem fragmentata različitih snova u jedan zajednički, s obližnjom gravitacijskom točkom oglasnog ormarića kao kriterijem narativnog srastanja. Narativnosti pridonosi i fotografski postupak panoramskog povezivanja lokacija različitih snova u jedan zajednički iskustveni friz."
--> -->
Ovu ediciju Zidnih Novina realizirali su - Koncept ZN i Parafernalija: Boris Bakal; Autor edicije i koncepta Krleža Parafernalije "Sanjani Zagreb": Bojan Mucko; Istraživanja materijala: Bojan Mucko; Obilikovanje edicije: Mare Šuljak; Fotograf: Neven Petrović; Tisak (sve tri edicije): Arskopija.
Kao posebni dar ovoj prigodi, skladatelj i intermedijalni umjetnik Stanko Juzbašić  predstaviti će nanovo obrađenu glazbu (devetminutni foršpan: Kraljevo-Medley) iz čuvene predstave Hrvatskog Narodnog kazališta "Ivan pl. Zajc" iz Rijeke iz 1991. - KRALJEVO. Predstavu je režirao Vito Taufer, bila je skoro deset godina na repertoaru kazališta, a gospodin Juzbašić je za nju dobio Nagradu "Veljko Maričić" za najbolju scensku glazbu.



Program Bacača Sjenki ostvaruje se uz suradnju i pomoć gradske knjižnice "Bogdan Ogrizović" i Hrvatskog filmskog saveza.

Posebne zahvale: Televiziji BiH te RTS Srbije za posudbu filmskog materijala.

Potpore: Ured za obrazovanje, kulturu i šport grada Zagreba, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva. 

-->
Bojan Mucko apsolvent je diplomskog studija Etnologije i kulturne antropologije te Filozofije na Filozofskom fakultetu te student Novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Naročit interes pokazuje za metodološka preklapanja humanističkih disciplina i suvremenih umjetničkih praksi te za interdisciplinarna istraživanja na tragu urbane antropologije. Do sad je surađivao s Udrugom za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja, Etnografskim muzejom Zagreb, Etnografskim muzejom Istre, Bacačima sjenki. Uz samostalne izložbe (Galerija VN, Modulor), sudjelovao je i na grupnim (Galeija SC, Jogurt, Karas). 
 
Mare Šuljak je likovna i intermedijalna umjetnica, edukatorica i designerica. Od 2003. godine sudjeluje na brojnim kolektivnim izložbama i na likovnim i intermedijalnim kolonijama. Samostalno izlaže od 2006. u Zagrebu, Dubrovniku i Rijeci. Njezin film prikazan je na festivalu u Zagrebu (Festival hrvatskog animiranog filma). Od 2009. surađuje sa Bacačima Sjenki kao su-autor projekta i designer grafičkog i web materijala: Krleža Parafernalije 1, 2 &3; Eksplicitni Sadržaji i drugo. Živi u Zagrebu.
 
Neven Petrović pohađa magisterij na Katedri za fotografiju Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Iza sebe ima dvije samostalne izložbe (Požega, Zagreb), a sudjelovao je i na mnogo skupnih (Ulupuh, Galerija SC, Muzej grada Zagreba). Prošlogodišnji je finalist Rovinj Photodays-a u kategoriji „Akt“, a dvije godine zaredom nacionalni je pobjednik natječaja YoungCreativeChevrolet, te 3. na europskoj razini u istoimenom natjecanju. U svojim projektima pokazuje sklonost prema prostoru i njegovoj interakciji sa čovjekom. Aktovi i dnevnički zapisi također su mu područja interesa. Ovo je njegova prva suradnja sa Bacačima Sjenki.